VOP
PODMIENKY REZERVÁCIE HOTELOVÝCH SLUŽIEB PROSTREDNÍCTVOM ELEKTRONICKEJ KOMUNIKÁCIE (ďalej len „PODMIENKY“)
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
- Tieto Podmienky stanovujú druh, rozsah, podmienky a pravidlá pre vytváranie, rušenie, zmenu a účtovanie rezervácií v rámci služby poskytovanej elektronicky Poskytovateľom služieb Klientovi.
- Poskytovateľ služieb (chápaný v súlade s definíciou obsiahnutou v bode „2. Definície“) vyhlasuje, že je oprávnený konať ako sprostredkovateľ – na základe samostatnej zmluvy o sprostredkovaní – pri uzatváraní zmlúv týkajúcich sa rezervácie izieb medzi zariadením a zákazníkom.
- Obsah nariadení je každému k dispozícii bezplatne.
- Pravidlá sú k dispozícii v rezervačnom systéme na webovej stránke jednotlivých zariadení (ako je definované v bode „2. Definície“).
- Podmienky sú sprístupnené vo forme, ktorá umožňuje ich uchovávanie a reprodukciu v bežnom obchodnom styku (vo formáte HTML a/alebo PDF). Na žiadosť Klienta zašle Poskytovateľ služieb kópiu Obchodných podmienok vo formáte PDF na e-mailovú adresu Klienta, ktorú Klient uviedol.
2. DEFINÍCIE
- Nasledujúce pojmy použité v týchto podmienkach majú význam stanovený v súlade s nižšie uvedenými definíciami:
- Zariadenie – subjekt, pre ktorý Poskytovateľ služieb koná (na základe samostatnej zmluvy) ako zástupca vykonávajúci elektronicky poskytované Služby vrátane Služby opísanej nižšie;
- Klient – znamená každú fyzickú osobu staršiu ako 18 rokov a plne spôsobilú na právne úkony, právnickú osobu alebo organizačnú zložku bez právnej subjektivity, ktorej zákon priznáva právnu subjektivitu, a ktorá spĺňa požiadavky uvedené v Podmienkach a využíva Službu, najmä vykonáva alebo ruší rezerváciu v Systéme;
- Obchodné podmienky – znamenajú tieto Obchodné podmienky, ktoré vypracoval a uplatňuje poskytovateľ služieb;
- Zmluva – znamená zmluvu o poskytovaní služby rezervácie izieb uzatvorenú elektronicky, ktorej predmetom je poskytovanie Služby uvedenej v týchto Podmienkach;
- Služba – znamená službu rezervácie izieb v Zariadení, ktorú Poskytovateľ služieb poskytuje Zákazníkovi elektronicky a ktorá spočíva v uskutočnení, zmene alebo zrušení rezervácie vybranej izby (izieb) v Zariadení a v umožnení platby za rezerváciu. Podrobný opis služby je uvedený v bode 3 týchto pravidiel;
- Poskytovateľ služieb – spoločnosť, ktorá prevádzkuje Penzión Kamea je KLAZO s. r. o., Tešedíkovo 64, 925 82 Tešedíkovo, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 47260/T, IČO 53202376, IČ DPH SK2121301435;
- Služba poskytovaná elektronicky – výkon služby poskytovanej bez súčasnej prítomnosti strán (na diaľku) prostredníctvom prenosu údajov na individuálnu žiadosť príjemcu služby, odosielaných a prijímaných prostredníctvom zariadení na elektronické spracovanie vrátane digitálnej kompresie a uchovávania údajov, ktoré sa v celom rozsahu vysielajú, prijímajú alebo prenášajú prostredníctvom telekomunikačnej siete;
- Informačný a komunikačný systém – súbor spolupracujúcich IT zariadení a softvéru, ktorý zabezpečuje spracovanie a ukladanie, ako aj odosielanie a prijímanie údajov prostredníctvom telekomunikačných sietí prostredníctvom telekomunikačného koncového zariadenia vhodného pre daný typ siete;
- Systém – rezervačný systém vlastnený a prevádzkovaný poskytovateľom služieb, ktorý umožňuje zákazníkovi vykonávať, meniť alebo rušiť rezervácie vybraných izieb v nehnuteľnosti a vykonávať platby za rezervácie; typ IKT systému;
- Prostriedky elektronickej komunikácie – technické riešenia vrátane telekomunikačných a IT zariadení a s nimi spolupracujúcich softvérových nástrojov, ktoré umožňujú individuálnu komunikáciu na diaľku pomocou prenosu dát medzi telekomunikačnými a IT systémami, najmä elektronickej pošty alebo textových správ (sms).
3. DRUH A ROZSAH SLUŽBY
- Poskytovateľ služieb poskytuje v súlade s týmito podmienkami elektronickú službu na uskutočnenie, zmenu alebo zrušenie rezervácie vybranej izby (izieb) v zariadení a na uskutočnenie platby za rezerváciu. Poskytovateľ služieb neuzatvára zmluvy o poskytovaní hotelových služieb pre Zariadenie, najmä nie je povinný poskytovať iné služby vrátane akýchkoľvek hotelových služieb, s výnimkou služieb súvisiacich s uskutočňovaním, zmenou alebo zrušením rezervácie izby/vyvolených izieb v Zariadení. Predmetné zmluvy sa uzatvárajú za podmienok, ktoré si nástroj určuje samostatne.
- Poskytnutie Služby je podmienené:
- prečítať si tieto podmienky a prijať ich ustanovenia zaškrtnutím príslušných políčok v rezervačnom formulári v systéme poskytovateľa služieb;
- oznámiť zaškrtnutím príslušných políčok v rezervačnom formulári v systéme poskytovateľa služieb:
- presnosť údajov poskytnutých poskytovateľovi služieb;
- súhlas so spracovaním osobných údajov poskytnutých poskytovateľovi služieb na účely poskytovania služby;
- súhlas so skutočnosťou, že údaje sú dobrovoľné, a s právami podľa zákona o ochrane osobných údajov;
- o výbere platby za rezerváciu a o výbere faktúry s DPH, ak to vyžadujú cenové podmienky zariadenia.
- Poskytnutie Služby je možné len po vyplnení rezervačného formulára v Systéme Poskytovateľa služby a po akceptovaní týchto Pravidiel a vykonaní vyhlásení uvedených v bode 3.2.2. Pravidiel.
- Na využívanie služieb uvedených v týchto podmienkach je potrebné mať internetové pripojenie a aktívne a správne nakonfigurované e-mailové konto.
- Používanie služby je dobrovoľné.
- Používanie Služby je bezplatné, hoci Klientovi môžu vzniknúť náklady voči poskytovateľovi internetu, za ktoré Poskytovateľ služby nezodpovedá.
4. PLATOBNÉ PODMIENKY A CENY
- Platbu je možne realizovať:
- ako zálohu vo výške 30% z celkovej sumy za ubytovanie a to formou online platby kartou alebo bankovým prevodom so splatnosťou 3 dni – v takom prípade bude doplatok uhradený osobne v hotovosti, alebo cez terminál pri nástupe na ubytovanie ;
- ako plnú cenu za ubytovanie a to formou online platby kartou alebo bankovým prevodom so splatnosťou 3 dni
- Ceny pobytu a kategorizácia izieb sú uvedené na ubytovacích portáloch, na webovej stránke penziónu a na recepcii penziónu.
- Poplatky za doplnkové služby nie sú automaticky započítané do celkovej sumy a je potrebné ich zaplatiť zvlášť priamo v penzióne pri ubytovaní.
- Upozorňujeme, že vyhovenie špeciálnym požiadavkám hosťa závisí od dostupnosti a môžu sa na ne vzťahovať dodatočné poplatky.
5. REZERVÁCIA A ZRUŠENIE REZERVÁCIE
- Na využívanie služby je potrebné mať jedinečnú e-mailovú adresu a vyplniť rezervačný formulár poskytnutý v systéme poskytovateľa služieb.
- Rezervácia zo strany zákazníka zahŕňa tieto kroky:
- vybrať si hotelové služby poskytované zariadením na základe údajov a informácií uvedených v systéme, najmä dostupnosti a ceny rezervácie izby;
- ceny uvedené v systéme sú hrubé ceny a zahŕňajú len služby uvedené ako ich súčasť; klient zadá požadované údaje a informácie prostredníctvom rezervačného formulára – najmä svoje meno a priezvisko, jedinečnú e-mailovú adresu a telefónne číslo – v systéme sprístupnenom na webovej stránke zariadenia;
- potvrdenie Klienta, že si prečítal a súhlasí s Podmienkami a urobil požadované vyhlásenia. Ak klient nepotvrdí prečítanie a prijatie zmluvných podmienok a nepredloží požadované vyhlásenia, nie je možné pokračovať v postupe rezervácie;
- vykonanie platby, ak to vyžadujú cenové podmienky úveru, za vybraných podmienok;
- po zadaní údajov o rezervácii a potvrdení súhlasu s podmienkami dostane klient automaticky na e-mailovú adresu uvedenú pri rezervácii správu, ktorá obsahuje kód a potvrdenie rezervácie spolu s platobnými podmienkami a pravidlami jej zmeny alebo zrušenia. Od okamihu odoslania potvrdenia sa zmluva o rezervácii považuje za uzavretú.
- Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo odmietnuť rezerváciu, ak v zariadení nie sú voľné izby. V takom prípade klient automaticky dostane na e-mailovú adresu klienta uvedenú pri rezervácii správu o nemožnosti uskutočniť rezerváciu.
- Klient zruší rezerváciu zaslaním správy poskytovateľovi služieb, v ktorej uvedie zrušenie rezervácie.
- Ak klient zruší rezerváciu viac ako 7 dní pred príchodom do ubytovacieho zariadenia a predtým uhradil zálohu, alebo plnú cenu ubytovania, bude mu vrátená zaplatená suma na účet, z ktorého bola vykonaná platba za rezerváciu.
- Ak klient zruší rezerváciu do 7 dní (vrátane) pred príchodom do ubytovacieho zariadenia a predtým uhradil zálohu vo výške 30% z celkovej sumy, zaplatená suma sa nevracia.
- Ak klient zruší rezerváciu do 7 dní (vrátane) pred príchodom do ubytovacieho zariadenia a predtým uhradil plnú cenu ubytovania, nebude mu vrátaná plná suma, ale znížená o výšku zálohy, čo predstavuje 30% z celkovej sumy.
- Zmena rezervácie zo strany klienta sa vykoná zaslaním e-mailu ubytovaciemu zariadeniu, ktorá obsahuje žiadosť o zmenu rezervácie. Po prijatí žiadosti o zmenu ubytovacie zariadenie kontaktuje hosťa a informuje ho o stave a možnosti zmeny rezervácie, prípadnej refundácii.
6. POVINNOSTI POSKYTOVATEĽA SLUŽIEB
- V súvislosti s poskytovaním služby opísanej v týchto podmienkach je poskytovateľ služby povinný:
- dodržiavať ustanovenia týchto Podmienok;
- poskytovať službu s náležitou starostlivosťou.
- V prípade neplánovanej nedostupnosti Služby alebo v dôsledku poruchy, ktorá bráni poskytovaniu Služby, je Poskytovateľ služby povinný konať s náležitou starostlivosťou, aby obnovil funkčnosť Systému. Poskytovateľ služby však nezodpovedá za nemožnosť Klienta využívať Službu a za prípadné škody spôsobené Klientovi v dôsledku nedostatočného prístupu do Systému, zlyhania telekomunikačného spojenia, s výnimkou prípadov, keď by k takejto udalosti došlo v dôsledku úmyselného zavinenia Poskytovateľa služby.
- Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo zablokovať e-mailovú adresu Klienta, ktorý porušil ustanovenia týchto Pravidiel alebo zákona.
- Poskytovateľ služby nezaručuje nepretržité poskytovanie služby. Poskytovateľ služieb najmä nezodpovedá za prerušenie poskytovania služby z technických dôvodov, údržby systému alebo z dôvodov na strane klienta alebo tretej strany.
7. POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA
- V súvislosti s používaním služby je zákazník povinný:
- dodržiavať všetky ustanovenia týchto Podmienok;
- dodržiavať všetky právne predpisy, dobré mravy a všeobecne platné pravidlá používania internetu;
- správne uviesť údaje Klienta, najmä tie, ktoré sa vyžadujú počas rezervácie;
- bezodkladne informovať poskytovateľa služieb o všetkých možných narušeniach bezpečnosti a problémoch súvisiacich s fungovaním alebo používaním služby;
- nevykonávať žiadne činnosti, ktoré ohrozujú bezpečnosť systému alebo počítačových systémov tretích strán;
- nepoužívať systém priamo alebo nepriamo na vykonávanie akejkoľvek činnosti, ktorá je v rozpore so zákonom, dobrými mravmi alebo pravidlami používania internetu, alebo ktorá porušuje práva tretích strán.
8. ZODPOVEDNOSŤ
- Poskytovateľ služby nezodpovedá za prerušenie poskytovania služby v dôsledku porúch alebo prípadov nesprávneho fungovania systémov IKT mimo kontroly poskytovateľa služby.
- Poskytovateľ služby nezodpovedá za nemožnosť využívať službu, ktorá vznikla v dôsledku chýb pri uskutočňovaní, zmene alebo zrušení rezervácie zo strany klienta.
- Klient nesie výlučnú a plnú zodpovednosť na základe výlučne rizikového princípu za všetky následky a škody spôsobené Klientovi, Poskytovateľovi služieb alebo akejkoľvek inej osobe v súvislosti s týmito udalosťami alebo v ich dôsledku:
- porušenie akéhokoľvek ustanovenia týchto podmienok zo strany zákazníka;
- nesprávne používanie Systému Zákazníkom, najmä používanie Systému v rozpore s jeho účelom alebo pokynmi uvedenými v Podmienkach;
- nezabezpečenie IT systémov zákazníka.
- Poskytovateľ služieb nekontroluje, neoveruje ani nezodpovedá za žiadne škody spôsobené Klientovi alebo akejkoľvek tretej strane v dôsledku alebo v súvislosti s používaním Služby Klientom, a najmä Poskytovateľ služieb nezodpovedá za žiadne škody vyplývajúce z alebo v súvislosti s:
- zničenie, poškodenie, prerušenie Služby alebo akéhokoľvek softvéru používaného Klientom;
- zavedenie akéhokoľvek škodlivého softvéru (napr. vírusov) alebo údajov do IT systému Klienta vrátane tých, ktoré súvisia so zničením alebo poškodením hardvéru alebo softvéru Klienta.
- Poskytovateľ služby nezodpovedá za škody spôsobené Klientovi v dôsledku vád (porúch) Systému, nefunkčnosti alebo nesprávneho fungovania, porúch, vrátane nemožnosti používania alebo nesprávneho fungovania Služby spôsobenej nefunkčnosťou alebo nesprávnym fungovaním (napr. poruchou, zlyhaním) Systému alebo akejkoľvek jeho súčasti.
- Žiadna zo zmluvných strán nenesie zodpovednosť za škody spôsobené vyššou mocou.
- Zodpovednosť poskytovateľa služieb za škodu vo forme ušlého zisku klienta je vylúčená.
- Vylúčenie alebo obmedzenie zodpovednosti Poskytovateľa služieb uvedené v týchto Podmienkach sa neuplatňuje v prípadoch, keď vylúčenie alebo obmedzenie zodpovednosti nie je možné vzhľadom na obsah všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä sa nevzťahuje na škody spôsobené Klientovi úmyselne.
9. REKLAMÁCIE A ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
- Reklamácie týkajúce sa poskytovania služby sa podávajú listom na adresu sídla poskytovateľa služby alebo elektronicky na e-mailovú adresu poskytovateľa služby.
- Reklamácia by mala obsahovať tieto údaje o klientovi: meno, priezvisko, adresu klienta, číslo objednávky, e-mailovú adresu uvedenú pri rezervácii a opis problému, ktorý vznikol v súvislosti s používaním služby.
- Reklamácie sa budú posudzovať podľa poradia, v akom sa poskytovateľovi služieb doručia, za vyššie uvedených podmienok.
- Poskytovateľ služieb reklamáciu posúdi do 14 pracovných dní od jej prijatia. Hneď po posúdení reklamácie poskytovateľ služieb odpovie klientovi na reklamáciu. Odpoveď bude zaslaná v rovnakej forme, v akej bola reklamácia podaná, na e-mailovú adresu, ktorú klient uviedol v reklamácii, alebo na poštovú adresu klienta.
- Ak je potrebné doplniť informácie uvedené v reklamácii, poskytovateľ služieb pred posúdením reklamácie požiada klienta o doplnenie informácií v stanovenej lehote na vybavenie reklamácie. V tomto prípade sa obdobie uvedené v ods. 8.4 začína plynúť od prijatia doplnenej reklamácie poskytovateľom služieb.
10. OSOBNÉ ÚDAJE
- Správcom osobných údajov Zákazníkov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov, pokiaľ ide o osobné údaje Zákazníkov, Zariadenie.
- Osobné údaje, najmä meno a priezvisko, telefónne číslo a e-mailovú adresu, bude poskytovateľ služieb spracúvať za účelom poskytovania služby, objasnenia okolností prípadného používania služby v rozpore s podmienkami alebo platnými zákonmi a vybavovania prípadných sťažností za podmienok uvedených nižšie:
- predmet, rozsah, povaha spracúvania a typ osobných údajov a kategórie dotknutých osôb a všetky údaje vyžadované všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.
- subdodávatelia a zamestnanci poskytovateľa služieb sú riadne oprávnení spracúvať osobné údaje v súvislosti s poskytovaním služby, s čím zariadenie a klient súhlasia.
- Poskytnutie údajov je dobrovoľné, ale nevyhnutné na poskytovanie služby. Klient, ktorého sa údaje týkajú, má právo kedykoľvek získať prístup k obsahu svojich údajov, opraviť ich alebo ich stiahnuť.
- Poskytovateľ služieb informuje, že osobné údaje zákazníkov nie sú sprístupnené tretím stranám a v tejto súvislosti prijme všetky potrebné opatrenia a zabezpečí využitie svojich znalostí a skúseností na splnenie tohto ubezpečenia. Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo sprístupniť osobné údaje oprávneným subjektom a v prípadoch stanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi.
- Poskytovateľ služby je povinný zachovávať mlčanlivosť a dôvernosť informácií získaných na účely poskytovania služby a nikomu ich neposkytovať. Poskytnutý záväzok zostáva v platnosti na dobu neurčitú.
- Poskytovateľ služieb vyhlasuje, že informačné systémy používané na spracovanie osobných údajov spĺňajú požiadavky platných právnych predpisov.
- Ak klient udelil svoj súhlas zaškrtnutím príslušného políčka pri rezervácii, zariadenie môže spracúvať osobné údaje klienta na marketingové účely a zasielať obchodné informácie na e-mailovú adresu klienta. Súhlas so spracovaním údajov na marketingové účely a so zasielaním obchodných informácií možno odvolať zaslaním príslušnej správy na e-mailovú adresu zariadenia.
- Poskytovateľ služieb nezodpovedá za dôsledky nepravdivých alebo chybných údajov poskytnutých klientom, ak napriek náležitej starostlivosti poskytovateľa služieb nie je možné klienta kontaktovať.
11. ZÁKAZ NEZÁKONNÝCH ČINNOSTÍ
- Klient nesmie používať službu poskytovanú poskytovateľom služieb na účely, ktoré sú v rozpore so zákonom, pravidlami spoločenského spolunažívania, dobrými mravmi a všeobecne uznávanými zásadami správania.
- Klient môže používať Službu len spôsobom, ktorý je v súlade s jej účelom a funkčnosťou, ako je uvedené v Podmienkach.
12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Tieto podmienky nadobúdajú platnosť zverejnením na webovej stránke zariadenia a vzťahujú sa na rezervácie uskutočnené po 1. 9. 2022.
- Poskytovateľ služieb je oprávnený kedykoľvek a podľa vlastného uváženia zmeniť ustanovenia tohto poriadku. Poskytovateľ služieb môže zmeniť ustanovenia tohto poriadku najmä v prípade:
- potrebu prispôsobiť Obchodné podmienky záväzným ustanoveniam alebo zmenám právnych predpisov, ktoré majú vplyv na obsah Obchodných podmienok;
- potreba prispôsobiť Podmienky používania odporúčaniu, výkladu, rozhodnutiu alebo rozsudku orgánu verejnej moci alebo súdnemu rozhodnutiu, ktoré má vplyv na obsah Podmienok používania;
- rozšíriť alebo zmeniť funkcie systému;
- zaviesť nové Služby, zmeniť rozsah alebo povahu Služieb;
- zmeny technických podmienok poskytovania Služieb;
- zmena rozsahu činnosti poskytovateľa služieb.
- V medziach stanovených kogentnými ustanoveniami zákona nemá neplatnosť niektorého ustanovenia týchto Obchodných podmienok vplyv na platnosť ostatných ustanovení Obchodných podmienok.
- Akékoľvek spory vyplývajúce z uplatňovania ustanovení týchto zmluvných podmienok bude riešiť všeobecný súd s právomocou poskytovateľa služieb. Ustanovenie uvedené v predchádzajúcej vete sa nevzťahuje na zmluvy uzavreté s užívateľskými klientmi, ktorí sú spotrebiteľmi. Aby sa predišlo prípadným pochybnostiam, poskytovateľ služieb informuje, že v prípade spotrebiteľov je v sporoch uvedených v tomto odseku príslušným súdom súd stanovený v príslušných právnych predpisoch o ochrane práv spotrebiteľov.